Situatiile financiare anuale simplificate – de ce documente sunt insotite?

Situatiile financiare anuale vor fi însotite de:

– note explicative la situatiile financiare anuale;

– raportul administratorilor;

– raportul de audit sau al comisiei de cenzori, dupa  caz;

– propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile;

– o declaratie scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care acestea îsi asuma raspunderea pentru întocmirea situatiilor financiare anuale si confirma politicile contabile utilizate la întocmirea situatiilor financiare anuale, respectiv, ca acestea sunt în conformitate cu reglementarile contabile aplicabile.

Situatiile financiare anuale simplificate vor fi însotite de:

– o declaratie scrisa de asumare a raspunderii pentru întocmirea acestora în conformitate cu sistemul simplificat de contabilitate prevazut de OMFP nr. 2.239/2011;

– raportul administratorilor întocmit conform sectiunii 10 “Continutul raportului administratorilor” din OMFP nr. 3.055/2009, în cazul celor întocmite conform Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, parte componenta a Reglementarilor contabile aprobate prin OMFP nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

Situatiile financiare anuale vor fi depuse la unitatile teritoriale ale Ministerului Finanelor Publice, în format hârtie si în format electronic sau numai în format electronic pe portalul www.e-guvernare.ro, având atasat o semnatura electronica extinsa sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata.

Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaratiilor, le vor putea depune la ghiseul organelor fiscale, în format PDF cu fisier xml atasat, pe suport CD, însotite de formatul pe hârtie listat, semnat si stampilat.

Articole similare

Comentariul tau aici